Samarbejde med børnehaverne

Børnehaverne i Kværs og Rinkenæs hører til skolens distrikt. Nye børn begynder deres skolegang hos os d. 1. maj.

Inden de nye børn begynder 1. maj i skolens SFO, har de været på besøg på skolen i SFO'en og i børnehaveklassen, og de har haft besøg af skolens personale i deres børnehaver. Der har været forskellige arrangementer  i deres sidste år i børnehaven for at forberede dem på tiden i skolen. Forældre inddrages i det omfang, det er muligt, så de også kan lære skolen at kende.

Det er skolens SFO-personale, der er primære voksne for de nye børn frem til skolestart 1. august.

Vi inddrager børnehaverne i skolens hverdag, når det er muligt. Det kan være til forestillinger på skolen, deltagelse i motionsaktiviteter, elever læser for børnehaven osv. Børnehavebørnene er altid velkomne på skolen - og de bruger skolens hal til motoriske udfordringer.