Undervisningens organisering

Skolen følger naturligvis Undervisningsministeriets planer og Styrelsesvedtægten for Sønderborg kommune.

Skolen har i  skoleåret 2022-2023  3 læringsfællesskaber på skolen.

Læringsfællesskab 1: 1. - 2.kl.

Læringsfællesskab 2: 3. - 4.kl.

Læringsfællesskab 3: 5. - 6.kl.

Det betyder, at klasserne er sammen i alle timer og har fælles undervisning.

Vi samlæser klasser, da vi har et lavt elevtal, hvilke gør sig gældende for alle skoler i Sønderborg kommune.

Indtil elevtalskurven vender til et større antal elever på skolen, vil vi have fællesskaber i undervisningen. Disse fællesskaber giver nogle fantastiske muligheder for at organisere undervisningen anderledes, da der ofte er 2-3 voksne med i undervisningen. Vi kan opdele fællesskabet på forskellige måder, undervise på flere niveauer, og der vil være god hjælp og støtte for de elever, der på den ene eller anden måde har nogle udfordringer.

Vi udnytter de gode faciliteter, vi har ude og inde på skolen til undervisningen, men vi bruger også nærområdet, der byder på strand og skov samt Gartnerslugten, der med sit kuperede terræn - et levn fra istiden - er særdeles velegnet til fysisk udfoldelse i bl.a. idræt.

Vi har et fint samarbejde med KFUM spejderne i Rinkenæs, og vi må bruge deres spejderhytte, hvilket især 0.kl. gør samt 1.-2.kl. 0.kl. er i spejderhytten minimum hver 14.dag, og de kan dermed følge årets gang. Vejret skal være meget dårligt, før der aflyses en tur. Eleverne ELSKER disse dage:-)

De store elever forbereder oplæsning for Børnehuset Rinkenæs' børn. Det giver et godt boost til vores elever, når læsningen har et godt formål. De små er helt vilde med skolens besøg og står og venter ved havelågen, når det er historielæsningsdag.